NO ŠOPOHOLIĶES LĪDZ CAURUMU LĀPĪTĀJAI - secinājumi pēc kapsulas garderobes ieviešanas

by - 14:06:00

Tu atver skapi un saproti, ka tajā ir viss un tai pat laikā tanī ir tieši nekas. Jā, es pirms laika sāku (nu precīzāk sakot vasaras otrajā pusē) cīņu pret naudas tērēšanu apģērbiem un par sapratīgu skapja iekšējo saturu. Ir pagājuši trīs mēneši un ko es varu secināt? Ka no neglābjamas šopoholiķes esmu pārgājusi nākošajā stadijā – skapja caurumu lāpītājas ampluā (jo kā izrādās ir četri dažādi pircēju tipi). Ja jums šķiet, ka es šo vairāk kā trīs mēnešu laikā neesmu neko iegādājusies – tad varu jūs pievilkt. Esmu un kā vēl esmu! Es nevēlos šeit paskaidrot kāpēc es to darīju un vai šie pirkumi bija impulsa radīti, es mēģināju aizlāpīt mistisko caurumus skapī vai kā citādāk. Un tomēr pirkumi ir bijuši un visbiežāk tie ir bijuši, jo esmu sapratusi, ka vasarā, tīrot skapi un tā saturu atdodot labdarībai (ak, es muļķa desa un dāsnā sirds vienlaikus) – esmu gluži vienkārši atvedusi pārāk daudz.

SECINĀJUMS NR.1 – nemēģini atbrīvoties no visa skapja satura vienā dienā

Bet pirmais secinājums, kuru jums varu sniegt – nemeties visu uzreiz laukā. Jā, protams, ja neesi šo apģērba gabalu vilkusi vismaz gadu – pastāv liela iespēja, ka tu to tā arī neuzvilksi vēl tuvākā gada laikā, bet! Vasarā tīrot skapi, un toreiz es to darīju bez žēlastības, izmetu ārā kaudzi džemperu un citu siltu lietu, kuras tagad – augstākam periodam sākoties man ļoti noderētu. Vilnas džemperi, kuri jūlija mēnesī man šķita bezgala nevajadzīgi – oktobrī kļuva par kvēlāko sapni. Tāpēc, lūdzu, mīļās dāmas, pirms tīriet skapja saturu, sadaliet to pa sezonām jums tīkamām. Katras sezonas sākumā veiciet šo kaudzīšu, maisu, pakaramo revīziju un tikai tad atbrīvojaties no tā, kas jums tik tiešām tieši šajā rudenī un ziemā pie sirds neies. Pretējā gadījumā jūsu cerība, ka drēbēm tērēsiet mazāk, izvērtīsies pretējā darbībā – ķersiet visus vilnas džemperus, jakas un bikses, kādas vien iespējamas un redzamas veikalu plauktos.
SECINĀJUMS NR.2 – pērc tikai to, kas ilgtermiņā tev kapos ilgi

Gadu strādājot, nosacīti modes biznesā, esmu paguvusi iemācīties un iemīlēt dažādus audumus, materiālus un to plusus un mīnusus. Kā mana bijusī kolēģe teica – parfimērijas nozares (četrus gadus nostrādāju šajā nozarē) noslēpumus un smalko gaumi esi atklājusi – tagad esi ķērusies klāt materiāliem. Bet tik tiešām – saprotot, to, cik vilna, kašmirs vai zīds ir brīnišķīgs uz poliesteru un citu sintētiku vairs negribas ne skatīties, ne pirkt (uz nezinu kamdēļ, bet šīs lietas ir tik dārgas). Brīdī, kad sapratu, ka man ir vajadzīgi džemperi, veikalos skatījos tikai uz  vilnu, kokvilnu, kašmiru. Jā, protams, šie materiāli nav no tiem lētākajiem un pat pirkuma brīdī sirds sažņaudzas, bet vilnas džemperis/jaka kalpo gadiem, ja par to rūpējas pareizi. Un tanī brīdī, kad šo lielo sākuma summu sadali mēnešos – viss vairs nešķiet tik sāpīgs. Svarīgi ir arī izvēlēties klasiskus piegriezumus un neitrālas krāsas – tādas, kuras pašai tīk un gribas vilkt, lai nerodas situācija, kurā lieta atkal gadu ir nostāvējusi skapī un tu saproti – laikam mums būs jāšķiras. Ievērot to, skapī neradīsies kaudze ar lietām, kuras tiek uzvilktas, labi ja reizi.

SECINĀJUMS Nr.3 – labām lietām var atrast jaunas mājas

Jaunas mājas apģērbam – tā var būt labdarība, kuru es pilnībā atbalstu vai arī pārdošana internetā, bet tikai ar nosacījumu, ka tu esi pārliecināta, ka šī lieta tik tiešām ir labā stāvoklī un pati būtu gatava viņu iegādāties. Mans jaunatklājums ir andelemandele.lv un dažādas facebook grupas, kurās ir iespēja gan savām brīnišķīgajām pērlēm, kā andelē-mandelē teikts, atrast jaunas mājas un par to saņemot naudu ( tu vienkārši pārdod šīs lietas), bet arī atrast sev kaut ko – piemēram, pilnīgi jaunu vai lietotu, bet jaunu kašmira džemperi par cenu, kad ir četras reizes mazāka nekā veikalā. Izklausās brīnišķīgi ne? Man pret humpalām un vispār lietotu apģērbu nav nekādu aizspriedumu, stereotipu vai tamlīdzīgi, jo mēs visi beigu beigās vēlamiem ietaupīt.

SECINĀJUMS NR.4  - plānošana ir veiksmes atslēga ne tikai ikdienas darbu pildīšanā, bet arī ikdienas outfitu veidošanā

Es un plānotājs esam kā divas labākās draudzenes, kuras nespēj viena bez otras. Mēs ceļamies kopā un ejam gulēt kopā, Es viņā rakstu savus wishlistus un darāmo lietu sarakstus. Starpcitu, man ir Mākoņogas plānotājs, kuru uzskatu par vienu no labākajiem pirkumiem pēdējā gadā laikā, bet ne par to ir stāsts. Kaut kur pirms mēneša es sapratu, ka lai gan es esmu ļoti apmierināta ar skapja saturu – agros rītos man ir grūti saprast ko ar ko savilkt, lai es būtu apmierināta. Es trīs reizes pārģērbjos, kamēr nonāku pie galīgā varianta un ne dod Dievs vēl kavēju tā visa dēļ. Risinājums? Es sāku plānot savus outfitus/tēlus. Nedēļas sākumā es mazām līmlapiņām uzrakstu ko vēlētos uzvilkt – aprakstot precīzi visu. Tās ir kā septiņas kārtis – katra vienai dienai. Nav teikts, ka es šīs kārtis nevaru mainīt vietām – vai dažkārt mainīt kādu no elementiem, bet sākuma princips man skaidrs. Un jā, tik tiešām tā lieta palīdze man. Es vairs nebļaustos kā negudra katru rītu un neskaidru pa māju, nesapratnē ko vilkt un neeju uz veikaliem pēc kārtējā ielāpa skapja saturā.

Un tomēr dažkārt gribas ļauties neprātīgam kārdinājumam un nopirkt, ko pilnīgi nevajadzīgu un tikai vienai reizei – un man šķiet, ka tas normāli. Un tajos brīžos ir jāļaujas mazajam kārdinājumam. Piemēram, man ļoti gribējās fliteru kleitu jaunajam gadam un citām tuvākajām ballītēm – es ļāvos tam un atradu savu, piedevām mab tas izdevām andelē-mandelē, kas ļāva man arī ietaupīt. Visa pamatā ir balanss. Drīz būs klāt arī izpārdošanas bums, kas tā vien bļaus un kārdināt – pērc, pērc, pērc un grūti kam tādam pretoties. Tomēr vēlos Jums ieteikt neķert pirmo ko redzat. Wishlists/vēlmju saraksts, kurā lietas, kuras kalpos, kuras sagādās izjūtas un būs velkamas biežāk par reizi gadā. Balanss, mīļās dāmas, balanss.


Zane,  

You May Also Like

0 komentāri