KAPSULAS GARBADORE? Personiskā stila un sapņu garbarobes meklējumos. 1.daļa.

by - 15:21:00

Cik bieži Tu pamosties no rīta pieej skapja un saproti, ka tev nav ko vilkt mugurā? Nē, protams, drēbes ir vairāk nekā vajag un visas nemaz nav iespējams salikt skapī (lielākā daļa stāv uz tā krēsla). Un tomēr drēbju daudzuma esamība gardarobe, Tev neliek rimties un Tu turpini bieži apmeklēt veikalus gan klātienē, gan online kaut ko ik pa brīdim liekot savā grozā un samazinot sava bankas konta saturu. Izklausās pazīstami? Man noteikti.

Es vienmēr esmu bijusi drēbju pircēja, uzreiz pēc kosmētikas produktu plauktu tukšošanas. Līdz ar pašai savu līdzekļu ienākšanas bankas kontā,  katru mēnesi mani drēbju krājumi ir tikuši papildināti ar vairākiem drēbju gabaliem, bez kuriem, kā man tieši tajā brīdī, šķita, ka es nespēju dzīvot un vilkšu visu laiku.. Tā nu gadu gadiem mans skapis ir piepildījies ar drēbēm, no kurām ik pa laikam man gan ir bijusi tendence atbrīvoties - atdodot drēbes labdarībai vai kādai draudzenei utt. Protams, šo nenormālo drēbju pirkšanu es varētu skaidrot ar to, ka līdz ar savu attīstību un līdzi tai ir attīstījušās arī manas izvēles stila jautājumos un stils vispār. Piedevām arī ķermenis ir mainījies.. Pamatskolas gados es nebiju tā mazākā auguma aprisēm apveltītā meitene, kas nenoliedzami dzina mani kompleksos, bet ne par to. Vairāk gan augumam attīstoties un pašapziņai paceļoties arī vēlme izcelt augumu palielinājuses, tāpēc skapis tika papildināts ar pieguļošiem svārkiem un kleitām. Un vēl jau arī visi tie impulsīvie pirkumi, jo "ir taču atlaides" un tas tak tagad tik ļoti "modē".


Tā nu visiem šiem iemesliem apvienojoties esmu nonākusi skapja, kurš ir pilns ar drēbēm, kur daļa vairs nemaz neatbilst manām šī brīža idejām par to, kā vēlos izskatīties un daļa neder, un daļa aizņem sentimentālu vietu manā sirdī. Skapis, kurš pilns ar lietām, no kurām vajadzētu atbrīvoties.. Un te nu nāk ideja par pasaulē tik ļoti populāro KAPSULAS GARBAROBI - skapi ar saturu, kuru tu patiešām vilksi, kur drēbes ir lieliski kombinējamas viena ar otru. Skapi, kura saturs Tev tiešām patīk.



Pirmo reizi par KAPSULAS GARBAROBI es uzzināju caur Youtube - The Anna Edit - UK dzīvojoša britu blogere/vlogere, kurai nu jau ir vairāki desmiti video par šo tēmu, kā viņa ir izveidojusi skapja saturu, ar kuru viņa ir apmierināta. Protams, viņa nav vienīgā, kura par šo tēmu ir izveidojusi video un stāstu sēriju, tāpēc ierakstot meklētāja vārdu kombināciju capsule wardorbe parādās video gūzma, ar kuru var pakavēt sev kādu lietainu vakaru šajā vasarā. Vairāk meklējot informāciju par KAPSULAS GARBAROBI meklētājs manu uzmanību pievērsa kādai grāmatai - Anuschka Rees "The Curated Closet"

Šī gan nebūs grāmata, kuru izlasīt pāris vakaros un viss pēkšņi kļūs skaidrs - tā protams var darīt, bet tam es redzu jēgu, un es pat varu paskaidrot kāpēc. Grāmata sastāv no uzdevumiem, kuri ir jāpilda, lai nonāktu pie galīgā - personiskā stila + sapņu garbarobes. Principā paralēli lasot šo grāmatu savā datorā ir jāiekārto mapīte vai piezīmju klade, kur tiek analizēts skapja saturs un tas, kā tu izskaties. 

1.uzdevums ir sevis fotogrāfēšana.. Nē, es šeit nerunāju par selfijiem, bet gan pilnā augumā - savu tās dienas apģērba izvēli. Grāmatā teikt, ka to ir nepieciešams darīt vismaz divas nedēļas, bet es pati sev esmu nospraudusi kā uzdevumu to darīt vismaz mēnesi, jo zinot sevi, es mēdzu ieslīgt džinsos un vairākam dienām, un tad svārkos.. Piedevām katra šī apģērba izvēle ir jāanalizē - kas paticis, kas nē un kāpēc, piemēram : 

 Patīk
+ krāsu salikums
+ forma 
+ redzamas potītes 
+ kurpju forma 

Nepatīk
- somas krāsa 
- kā izskatās blūzes 
- lakatiņš lieks 
- kurpju krāsa 

Kopējās izjūtas : jūtos komfortabli, patīk kā izskatos.

Šāda analīze ir javeic katras dienas apģērba izvēlei. Secinājums ir viens - jau pēc vairākām dienām, no rīta izvēloties apģērbu, es sevi pieķeru pie domas, ka negribu vairs vilkt kādu konkrēto blūzi vai topu, jo gluži vienkārši nejūtos tajā pietiekami labi. Plus arī rītos, kad nezini ko vilkt tomēr es atveru mapīti ar sevi un paskatos, ko esmu vilkusi iepriekšējās dienās un šad un tad nozogu kādu ideju pati no sevis vai.. 

2.uzdevums - izveidot iedvesmas mapi Pinterest vai izgriezumus no žurnāliem - kas tevi iedvesmo, kā tu vēlies ģērbties, kā izskatīties. Man šāda mape ir izveidota tieši Pinterest platformā, kur saglabāju katru bildi, kura mani iedvesmo, kas patīk, ko vēlētos arī es uzvilkt. Un jā, šī lieta strādā - rītos, kad nezinu ko vilkt, paskatos savas iedvesmas un prātā uzreiz nāk idejas ko ar ko savilkt. Piedevām šis uzdevums arī palīdz saprast, kas man pietrūkst - manā gardarobē, un no kā man steidzami jāatbrīvojas. 

Tie ir tikai divi uzdevumi.. bet grāmatā ir vēl. Par tiem gan nākošajā reizē! Tomēr viens ir jāatzīst - man vairs nav šīs nenormālās vēlmes visu laiku kaut ko iet pirkt un nu jau man sāk likties, ka man or ko vilkt mugurā. Skapis tomēr nav tukšs! 

Kā Tu izvēlies savas apģērbu kombinācijas?
Vai viegli ir bijis atrast savu stilu vai tomēr esi vēl tā melējumos?




You May Also Like

0 komentāri